CENTRE COURT 19 hoe de logo’s passen bij andere ‘merken’ van de KNLTB, zoals bijvoorbeeld Tenniskids. In dat merk staan de kleuren geel en blauw centraal. Het nieuwe logo moet daar in passen, en dus ook in die kleuren te gebruiken zijn. Ook dat was gepuzzel. Lebbink: “De beide beeldmerken mogen niet met elkaar clashen. De verschillende logo’s moeten elkaar recht doen, in hun waarde laten.” Binnenkort worden varianten voorgelegd aan interne en externe doelgroepen. Daarna valt het definitieve oordeel en wordt het nieuwe logo gepresenteerd. “Er moet draagvlak voor zijn’’, zegt Schumacher. “We zijn met ons nieuwe beeldmerk niet over één nacht ijs gegaan. We zijn er zes maanden mee bezig geweest.’’ WEERSTAND Nieuwe logo’s willen nog wel eens op weerstand stuiten. Zo kwam Philips begin deze eeuw met een ander beeldmerk, waar het oude schild met de golven uit was verdwenen. Vorig jaar keerde het bedrijf toch weer terug naar zijn roots en maakte het schild, ietwat gemoderniseerd, zijn comeback. En een paar jaar geleden Pagina 18

Pagina 20

Heeft u een sportblad, pagegangster of digitale mailings? Gebruik Online Touch: clubmagazine naar een digitale publicatie omzetten.

CENTER COURT | nummer 2 2014 Lees publicatie 34Home


You need flash player to view this online publication