KOM JE VERDER Wist je dit over bedrijfssport... 1. Top 6 populairste bedrijfssporten: • fitness • hardlopen • zwemmen • fietsen • volleybal • wandelen (Bron: Sport & Zaken) 2. Door haar samenwerking met de Nederlandse sportbonden kan Sport & Zaken 23 verschillende sporten aanbieden in vier vormen: clinic, cursus, challenge en competitie. 3. Sport & Zaken heeft met haar op maat gemaakte sportprogramma’s al ruim twintigduizend werknemers duurzaam in beweging gebracht. 4. Als alle medewerkers in Nederland zouden voldoen aan de Fitnorm (driemaal per week ten minste twintig minuten intensief bewegen), kan dit ‘BV Nederland’ op jaarbasis tot 930 miljoen euro opleveren door minder verzuimkosten. 5. Bij een elektriciteitstransporteur met een groot sportprogramma voor medewerkers, is het ziekteverzuim onder deelnemers gemiddeld 1,7 procent; onder de nietdeelnemers 3,7 procent. MET FIT PERSONEEL 6. Uit een effectmeting bij een accountantskantoor en een ICT-dienstverlener blijkt dat gemiddeld 64 procent van de werknemers vaker is gaan sporten door deelname aan het bedrijfssportprogramma van Sport & Zaken (in dit geval zwemmen en fietsen). 7. Over een periode van vier jaar verzuimen sporters 25 dagen minder in vergelijking met hun niet sportende collega’s. (Bron: TNO) 8. Er zijn 7 miljoen werknemers in Nederland; hiervan sporten 3,3 miljoen gemiddeld één keer per week. 9. In de sportagenda van NOC*NSF staat de ambitie om de sportparticipatie met tien procent te laten stijgen, dit zijn 370.000 werknemers. 10. Zittend werk heeft een negatief effect op het beweeggedrag van mensen: twee op de drie werknemers met een zittend beroep beweegt te weinig (onderzoek Sport & Zaken onder 15.000 werknemers met een zittend beroep). www.sportenzaken.nl/bedrijfssport FOTOGRAFIE: COEN SCHILDERMAN 28 Pagina 27

Pagina 29

Interactieve digitale tijdschrift, deze clubmagazine of jaarverslag is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie omzetten van online reisgidsen.

Sportactiviteitenboek 2015 Lees publicatie 39Home


You need flash player to view this online publication