olympisch  Samen met de Partners in Sport wil NOC*NSF aan een vierjarige reis beginnen, die via de Winterspelen van Sotsji in 2014 naar het onbetwiste hoogtepunt leidt: de Olympische Zomerspelen in Rio de Janeiro in 2016. NOC*NSF focust op de kracht van sport, op de gedachte dat samenwerking iedereen sterker maakt die langs ontelbare kleedkamers, sportvelden, evenementen, EK’s en WK’s zal voeren en die alle reisgenoten, dus ook de Partners in Sport, onuitwisbare ervaringen en veel zichtbaarheid zal brengen. Voor die reis hebben we een heldere sponsorpropositie ontwikkeld: Mission 2016. We focussen op de kracht van sport, op de gedachte dat samenwerking iedereen sterker maakt. We willen vanuit dat uitgangspunt voor alle partners maximale sponsorwaarde creëren en daarenboven iedere partner afzonderlijk in staat stellen zijn specifieke sponsordoelstellingen van een olympisch (gouden) randje te voorzien. DRIE PIJLERS Mission 2016 rust op drie pijlers: 1. De kracht van sport Hoe sterker de sport, hoe groter de kracht van sport. Sport is doel én middel, en heeft een onmisbare positieve impact op een gezonde, veilige, plezierige, sociale, innovatieve en inspirerende omgeving. NOC*NSF is zich bewust van de kracht van sport en wil vanuit die kracht opereren. 2. Samen speel je meer klaar Het geheel is meer dan de som der delen. Een goede samenwerking vormt de basis van ieder sterk partnership. Goede samenwerking vereist de juiste partners, een slim concept gebaseerd op cocreatie, en veel onderling respect en vertrouwen. Samenwerking in die zin geeft resultaten en creëert waarde, zowel voor de Partners in Sport als voor NOC*NSF. 3. Sponsorwaarde creëren NOC*NSF wil samenwerken om waarde te realiseren. Waarde voor de partners en waarde voor de sport. Dat kan waarde zijn in psychologische, economische of financiële zin, maar ook waarde in de zin van sociaal-maatschappelijk gezien iets goeds doen. Samen iets doen, wat waarde en rendement oplevert – dat gaat meestal verder 17 Pagina 16

Pagina 18

Heeft u een weekblad, modern media of eweekbladen? Gebruik Online Touch: lesboek digitaliseren.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication