COURTS 61 Centre Court Partnernieuws KOFFIE MEEST VERKOCHTE PRODUCT IN SPORTKANTINES! Centre Court Partnernieuws TENNISHALLEN EN OVERKAPPINGEN VAN VELDEMAN Steeds meer tennisverenigingen willen hun leden de mogelijkheid bieden om het hele jaar door te tennissen. Geen probleem met de tennishallen en overkappingen van Veldeman. Veldeman biedt hoogwaardige totaaloplossingen op maat inclusief verlichting, verwarming, eventuele funderingswerken en nog veel meer. Het unieke concept laat Veldeman toe een project op zeer korte termijn te realiseren. Unieke eigenschappen van Veldeman oplossingen: • Dankzij de verwijderbare zijwanden geniet je zowel in de zomer (open) als in de winter (gesloten) van optimaal spelcomfort. De hallen kunnen het hele jaar door gebruikt worden, hetgeen de investering uiterst rendabel maakt. • De lichtdoorlatende zeildoeken zorgen voor een natuurlijke, uniforme lichtinval. Hiermee kunnen verlichtingskosten gedrukt worden en zal de energiefactuur lager uitvallen. Koffie is populair. Gemiddeld drinkt elke Nederlander 2,4 koppen koffie per dag. Ook op sportverenigingen wordt er veel koffie gedronken. Le Credit Sportif, leverancier van kassasystemen voor sportverenigingen, heeft onderzoek gedaan naar de meest bestelde dranken bij 500 hockey-, voetbalen tennisverenigingen in Nederland tijdens het afgelopen seizoen (2014-2015). Het blijkt dat maar liefst 37% van alle bestelde dranken op sportclubs een kopje koffie is. Bij tennisverenigingen ligt dit percentage zelfs nog hoger, namelijk gemiddeld 39%. Het is goed om te weten welke producten goed of slecht verkopen zodat je het assortiment daarop kunt aanpassen. Een goede kassa kan je daarbij helpen. Focus je met deze data op producten met veel volume en een goede marge zoals koffie. Gemiddeld worden er op een tennisclub 5.500 koppen koffie per jaar verkocht. Wanneer je de prijs verhoogt met een kwartje, levert dit jaarlijks € 1375,- op. Zo heb je de investering die een duur koffieapparaat met zich meebrengt snel terugverdiend en genereer je vanaf het volgende jaar extra inkomsten. Misschien is het een idee om de leden en bezoekers eens te vragen wat ze van de koffie vinden? Zouden zij ook meer willen betalen voor een betere kop koffie? Zo speel je in op de behoeften van de bezoeker. Figuur 1: Meest verkochte dranken op tennisclubs • Een Veldeman-hal kan snel gemonteerd worden over nieuwe of bestaande faciliteiten. Er is geen of slechts een beperkte fundering vereist. Hierdoor wint de club niet alleen tijd, maar bespaart deze ook op het budget. Bovendien is de hal eenvoudig te demonteren indien nodig en kan deze makkelijk elders terug worden opgebouwd. • De hallen worden ontworpen volgens de strengste internationale bouwnormen en zijn bestand tegen grote sneeuw- en windlasten. Veldeman garandeert een uitzonderlijke stabiliteit, conform de lokale wetgeving. Wereldwijd heeft Veldeman al meer dan 400 sporthallen gebouwd, en dit voor diverse sporten: tennis, voetbal, hockey, watersport, wintersport, paardensport en zaalsport. Onder meer de volgende Nederlandse tennisverenigingen kozen reeds voor het Veldeman-concept: USC Tennis Amsterdam, TC Capelle aan den IJssel, TC Naaldwijk, LTC Lisse en Sportcentrum de Tuunte in Winterswijk. Meer info: contacteer Stef De Coninck via stef.de.coninck@veldemangroup.com of +32 498 87 04 07. MEER INFORMATIE: Le Credit Sportif kan je helpen om te kijken hoe het er op andere clubs aan toegaat. Wij geven graag advies over het optimaliseren van je kantine exploitatie. Kijk voor meer informatie op onze website www.lecreditsportif.nl, stuur een e-mail naar info@lecreditsportif.nl of bel ons op 030-2767770. Pagina 60

Pagina 62

Interactieve online magazine, deze brochure of whitepaper is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een online publicatie van web uitgaves.

CENTER COURT | nummer 3 2015 Lees publicatie 51Home


You need flash player to view this online publication