Ieder kind kan een ster in tafeltennis worden! Tafeltennisvereniging Argus uit Harkstede maakt al enkele jaren met veel succes gebruik van Table Stars, het door de NTTB ontwikkelde programma om kinderen in de groepen 3 tot en met 6 van de basisschool op een speelse manier kennis te laten maken met de tafeltennissport. Berend-Jan Kamps van Argus is er zeer enthousiast over. “Eigenlijk heeft het nog niet eens zoveel met het échte tafeltennis te maken. Het zijn meer spelletjes die kinderen spelen en tegelijk leren ze beter omgaan met hun motoriek en oog-handcoördinatie.” Kamps is niet alleen coach van het eerste damesteam van Argus, hij is als lid van de technische commissie tevens verantwoordelijk voor ledenwerving en -behoud. Hij vertelt: “Table Stars is een mooi product om kinderen tijdens de reguliere gymlessen enthousiast te maken voor tafeltennis. Het is een kant-en-klaarpakket dat door scholen in samenwerking met de tafeltennisvereniging kan worden gegeven en georganiseerd. Er zitten batjes en balletjes bij, spelmaterialen, scorekaarten voor alle deelnemers, diploma’s en posters. De kinderen kunnen voor zes onderdelen (mikken, voetenwerk, balanceren, effect, jongleren, overspelen) sterren verdienen voor hun diploma en sluiten af met een ‘rondje om de tafel’. Iedereen kan een tafeltennisster – Table Star – worden! Dat is het principe en met name het sterren verzamelen spreekt kinderen erg aan, hebben wij gemerkt.” Naast het plezier dat de kinderen Table Stars oplevert, is het ook een manier om het contact tussen de tafeltennisvereniging en de basisscholen te verbeteren. “Wij hadden altijd al een goede band met de scholen, maar dankzij Table Stars is het contact alleen maar beter geworden”, 106 | HOOFDSTUK 2 . SPORTAANBOD VOOR HET ONDERWIJS IN DE PRAKTIJK Pagina 105

Pagina 107

Interactieve digitale tijdschrift, deze weekblad of onderwijs catalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal bladerbaar maken van digi-reisgidsen.

E-zine Sport & Onderwijs NOC*NSF Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication