Smashbal

“ We hebben voor elk onderwijstype gepast sportaanbod” RUTGER NIENhuis iets anders en met je team probeer je te scoren. Binnen Cool Moves Volley zijn er zes niveaus, waardoor iedereen op zijn eigen niveau kan leren smashen, duiken, serveren en blokken.” In navolging op CMV is ook Smashbal ontwikkeld. Door Smashbal naast Cool Moves Volley aan te bieden, krijgen de verenigingen de mogelijkheid om meer jongens te binden en te behouden voor de volleybalsport. Daarnaast is er de mogelijkheid kennis te maken met beachvolleybal via het zogenaamde Kadijk Beach Start System (KBSS). Nienhuis: “KBSS is laagdrempelig, kent duidelijke doorgroeistappen en laat kinderen direct twee tegen twee spelen. Belangrijk element van deze trainingsmethode is de mogelijkheid kinderen met verschillende handicaps tegen elkaar te laten spelen. Elk tweetal speelt met een bepaalde opdracht, waardoor het ondanks het niveauverschil mogelijk is tegen elkaar te spelen.” Trainerspoule Om te zorgen dat er overal in het land trainers zijn die de genoemde methoden onderwijzen, onderzoekt de Nevobo de mogelijkheden van een trainerspoule. Nienhuis: “Die trainerspoule kan verenigingen faciliteren, die nog geen trainer in 26 | HOOFDSTUK 2 . SPORTAANBOD VOOR HET ONDERWIJS IN DE PRAKTIJK dienst hebben die naar die scholen toe kan gaan. Op die manier geven we de vereniging de mogelijkheid al wel schoolactief te zijn. Ondertussen kunnen ze bij de vereniging zelf iemand opleiden die de trainingen na verloop van tijd overneemt.” Het geeft eens temeer aan dat de Nevobo er alles aan doet het volleybalaanbod op scholen te borgen en daarmee te garanderen voor de toekomst. Nienhuis: “We hebben gewoon voor elk onderwijstype gepast sportaanbod. Wij willen echt weer die onderwijssport zijn.” Lees op www.coolmovesvolley.nl alles over het Sportaanbod voor het Onderwijs van de Nevobo. Bekijk onze filmpjes op onze YouTube site Nederlandse Volleybalbond 2

Pagina 27

Scoor meer met een web winkel in uw PDF's. Velen gingen u voor en publiceerden relatiemagazines online.

E-zine Sport & Onderwijs NOC*NSF Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication