“ We hebben een beter inzicht gekregen in de schoolactieve verenigingen en ruitersportcentra.” ANNEMARIE RIETMAN weet wat je van deze dag kunt verwachten. Het programma op de manege duurt ongeveer anderhalf uur en bieden wij kosteloos aan – uitgezonderd eventuele vervoerskosten. In de laatste fase wordt scholieren bovendien een maandkaart om te leren paardrijden tegen speciaal tarief geboden. Op deze wijze hebben wij een passende invulling gegeven aan de succesvol gebleken doorlopende leerlijn van binnen- naar buitenschools leren sporten en bewegen.” De meerwaarde van het initiatief van Sportaanbod voor het Onderwijs is volgens Rietman evident. “Door de deelname aan dit project hebben de KNHS en FNRS een beter inzicht gekregen in de schoolactieve verenigingen en ruitersportcentra binnen hun organisaties. Het PaardenLeren-spel, biedt verenigingen en organisaties bovendien ondersteuning en handvatten om contacten te leggen met het onderwijs. Vooral ook omdat dit spel bijdraagt aan het realiseren van de kerndoelen van het onderwijs.” 92 | HOOFDSTUK 2 . SPORTAANBOD VOOR HET ONDERWIJS IN DE PRAKTIJK FOTO:KNHS Toch is er in het versterken van de relatie met het onderwijs nog winst te behalen. “De afgelopen periode was de communicatie met name gericht op het onderwijs. Dit heeft nog niet voldoende gewerkt. Paardensport ligt ook niet zo voor de hand om aan te bieden, het is toch iets heel anders dan een ‘gewone’ zaalsport. De komende jaren richten we ons in de communicatie daarom meer op de KNHS-verenigingen Pagina 91

Pagina 93

Heeft u een drukwerk, issuu of digi-rapporten? Gebruik Online Touch: jaarverslag digitaal bladerbaar uitgeven.

E-zine Sport & Onderwijs NOC*NSF Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication