sponsoring evenementen zijn nu in gesprek met vijf mogelijke partners. Innovatie in de wielersport zie je op meerdere vlakken, vooral op het gebied van voeding en materiaalgebruik. Het bedrijf dat de pijler innovatie zal vertegenwoordigen, zal een bedrijf zijn dat verbeteringen in het wielrennen aanbrengt.” Het innovatieve karakter van de kampioenschappen komt verder terug in de communicatie rond het evenement. Zo is er inmiddels een app voor de iPhone beschikbaar. De informatie op dat platform zal tot aan de start worden uitgebreid en ververst. Ook is er al een officiële hashtag (#Limburg2012) voor wie via Twitter over het WK wil communiceren. Een Facebookpagina kan natuurlijk niet uitblijven. BREEDTE- EN TOPSPORT Naast de topsport is er een groot breedtesportprogramma aan het WK gekoppeld, vertelt Bonthuis. “Op zaterdag 15 september wordt een toertocht georganiseerd voor 12.500 deelnemers. Via Limburg2012.com kunnen mensen zich daar nu al voor inschrijven. Op 20 september zijn er geen wedstrijden, en is een deel van het parcours beschikbaar voor de Rabo Dikke Banden Race. Dat zijn wedstrijden voor kinderen op de fiets waarmee ze normaal naar school rijden. Er komen nog meer side events voor de jeugd. Ook de sponsor voor dit thema is nog niet bekend. We zijn het onderwerp nog aan het uitkristalliseren.” MAATSCHAPPIJ Het thema maatschappij heeft betrekking op de ontwikkeling van de regio als een geschikte plek om te wonen, te werken en te leven. De uitstraling naar België is daarbij van belang. Een grote kanshebber voor de titelstrijd op de weg bij de mannen is de Belg Philippe Gilbert. Veel Belgen zullen naar Limburg trekken om hem aan te moedigen. Bonthuis: “De partner in deze pijler zou een MKB-organisatie kunnen zijn. Ook hier zijn we nog met een groot aantal partijen in gesprek.” Met vier partners op de gebieden duurzaamheid, innovatie, sport en maatschappij, en de verkoop van hospitality moet een sluitende begroting ontstaan. Het streven is om quitte te spelen. Eventuele winst zal door Stichting WK Wielrennen Limburg 2012 worden geïnvesteerd in de breedtesport of besteed bij de gemeenten die participeren in het WK. WSM, Shivers en Golazo willen de namen van de vier sponsors, die samen met hoofdsponsor Rabobank het private aandeel zullen dragen, in januari 2012 bekendmaken. 73 Pagina 72

Pagina 74

Scoor meer met een webwinkel in uw folders. Velen gingen u voor en publiceerden folders online.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication