hoofdinterview H ans Erik Tuijt, Global Manager Activation bij Heineken, vertrok geen spier toen Ajax er begin december niet in slaagde de tweede ronde van de Champions League te bereiken. Niet alleen omdat hij een fan is van PSV, maar ook omdat voor de Amsterdamse brouwerij het rendement van het sponsorschap van de Champions League losstaat van enige Nederlandse inbreng. “De belangrijkste reden dat Heineken de Champions League sponsort, is het opbouwen van wereldwijde naamsbekendheid”, vertelt Tuijt. “Het mooie van de Champions League is dat het wereldwijd acht maanden lang om de twee weken langskomt. Meer dan 4 miljard mensen zien jaarlijks een of meer CL-wedstrijden. Met name in Zuid-Amerika, Azië en Afrika is de Champions League ongemeen populair. Dat maakt het een prachtvehikel om je merknaam mee op te bouwen. In Nederland is Heineken net zo bekend als de koningin, maar dat geldt natuurlijk niet voor elk land. Via Champions League bouwen we ook bekendheid op in landen waar we misschien pas over tien, twintig jaar aan een positie willen bouwen, en waar we nu nog amper bekend zijn en ook amper bier verkopen.” 9 Pagina 8

Pagina 10

Heeft u een weekblad, onlinekat of online spaarprogramma? Gebruik Online Touch: lesboek digitaal op uw website plaatsen.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication