Algemeen: • behouden, waarderen en motiveren van bestaand competent kader; • op basis van scans ontwikkelen en uitvoeren van kaderactieplannen bij sportaanbieders; • door regionale samenwerking tussen sportaanbieders en onderwijsinstellingen komen tot een beter en regionaal verankerd opleidingenaanbod voor kader; • optimaliseren van de inzet van combinatiefunctionarissen voor de sport; • stimuleren en belonen van ondernemerschap. Sportbonden ondersteunen sportaanbieders in het ontwikkelen hiervan en sportaanbieders faciliteren ondernemers in de achterban. Technisch kader: • stimuleren van de vraag naar competente trainers/coaches bij zowel sporters als sportaanbieders door het besef te vergroten van het belang van goed opgeleid technisch kader; • vernieuwen opleidingen op basis van het inhoudelijke beleid van sport en overheid en maatschappelijke ontwikkelingen; • kader opleiden om sport, voor jeugd in het bijzonder, op een leuke en gevarieerde manier aan te bieden, zodat het voor sporters aantrekkelijk blijft om te doen. Arbitraal kader: • blijven werken aan het verbeteren van het imago van de scheidsrechter door een samenstel van maatregelen; • blijven werven van nieuwe scheidsrechters en zorgen voor een goede opleiding en begeleiding bij het uitoefenen van deze taak. Bestuurlijk kader: • sportaanbieders (waar nodig) ondersteunen bij het vernieuwen en versterken van het bestuurlijk kader; • bewustwording creëren over het belang van het opstellen van beleidsplannen, de bijbehorende doelen en het realiseren hiervan; SPORTAGENDA 2016 | 33 Pagina 32

Pagina 34

Heeft u een catalogus, onlinepublisher of e-magazines? Gebruik Online Touch: onderwijs catalogus van papier naar online converteren.

Sportagenda 2016 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication