“ Rugby is met zijn imago van bikkelharde mannensport, maar ook van sportiviteit en fair play, een sport die erg goed bij een biermerk past” HANS ERIK TUIJT RUGBY Behalve in het voetbal is Heineken ook prominent aanwezig in het rugby. Tuijt: “Je moet gaan waar je consument is, en Heineken haalt vijftig procent van zijn omzet in rugbyminnende landen. Daarnaast is rugby met zijn imago van bikkelharde mannensport, maar ook van sportiviteit en fair play, ook gewoon een sport die erg goed bij een biermerk past.” Heineken sponsort in het rugby niet alleen de World Cup voor landenteams, maar is sinds 1995 ook sponsor en naamgever van de Heineken Cup, de Champions League voor Europese rugbyclubteams. “Die Cup is echt een kroonjuweel aan het worden. In de finale zitten er 80.000 man op de tribune. Dat wordt alleen maar groter, nu rugby ook een olympische sport is geworden. Het zou mooi zijn als rugby ook eens doorbreekt in Nederland en het Nederlandse publiek de sfeer van rugby kan meemaken.” TENNIS In de Verenigde Staten is Heineken opvallend genoeg niet actief in een van de vier grote sporten – basketbal, honkbal, American football en ijshockey – maar alleen in het wat elitaire en veel 13 Pagina 12

Pagina 14

Heeft u een reclamefolder, modern media of enieuwsbrieven? Gebruik Online Touch: pdf online publiceren.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication