sponsoring racesport “ De rek is er nog lang niet uit, met name de Aziatische markt heeft veel potentie” JORDY COBELENS  Jordy Cobelens. “We hadden in de A1GP een mooi activeringsprogramma om ons sponsorship heen gebouwd, en Renault vroeg ons dat trucje in de Formule 1 te herhalen.” Na enig wikken en wegen hapte Cobelens toe. “We werden na het faillissement van de A1GP overstelpt met aanvragen. Iedereen dacht dat er bij ons wat te halen viel. We zijn ook met het WTCC [WK voor toerwagens, JR] in gesprek geweest en met verschillende motorsportplatforms. Maar Formule 1 is toch je van het. Er is niets beters.” Bovendien paste de koningsklasse in de optiek van Cobelens het beste bij TW Steel. “Juist de Formule 1 draait om techniek, design, snelheid en innovatie. Een duizendste van een seconde kan het verschil maken. Daarnaast is de hospitality erg mooi. De hele ambiance in de Formule 1 vertegenwoordigt grandeur en kwaliteit.” Na acht maanden van onderhandelen werd de overeenkomst in 2009 in Abu Dhabi officieel bekrachtigd. Cobelens: “In vier jaar zijn we van nul naar de Formule 1 gegroeid. Maar alles gebeurt bij ons sneller dan verwacht.” MEGAPLATFORM De overgang luidde het begin van een nieuw tijdperk in. Hoeveel TW Steel voor de driejarige sponsoring heeft neergeteld, wil Cobelens niet zeggen. “Als je een tientje uitgeeft en er twintig euro voor terugkrijgt, is dat niet duur toch? Maar de bedragen in de Formule 1 zijn van een ander niveau dan bij A1GP. In het begin was het even schrikken: Wow, dat zijn behoorlijke getallen. Vervolgens maak je een afweging. Wat kost 65 Pagina 64

Pagina 66

Heeft u een whitepaper, emagcreator of digi-archief? Gebruik Online Touch: brochure online plaatsen.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication