22 26 51 08 01 INHOUD 01 08 Hans Erik Tuijt (Heineken) “Wij proberen met onze aanwezigheid evenementen mooier te maken” 16 Mission 2016 Nieuwe sponsorpropositie van NOC*NSF bestrijkt volle breedte Nederlandse sport 22 adidas miCoach versus Nike+ Een duidelijk verschil in merkbeleving 26 Jan de Jong (NOS) “Televisie blijft het dominante sportmedium” 35 De historische sponsorcase Gouden Gids en Feyenoord 38 Crowd sponsoring, een radicaal nieuw concept Over échte waarde voor de sponsor en bediening van de sportliefhebber op maat 46 Gamification: getting the fan involved in the action Totaalbeleving trekt nieuwe doelgroepen 51 New York has it all Sport(marketing)hoofdstad van de wereld 54 Binnenhalen EK atletiek 2016 belangrijk leermoment voor Olympisch Vuur 2028 “Een bid uitbrengen is maatwerk” 4 Pagina 3

Pagina 5

Heeft u een krant, nxtbook of e-rapporten? Gebruik Online Touch: cursus online plaatsen.

Sportnext editie 1 | winter 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication