Uitgangspunten en criteria Lottomiddelen Zoals in de vorige paragraaf geschetst, heeft het Bestedingsplan in de periode 2009-2012 een grote ontwikkeling doorgemaakt. Totaalbudget is gestegen, onderlinge verhoudingen tussen deelbudgetten/ rubrieken zijn gewijzigd en additionele geldstromen zijn onderdeel geworden. Wanneer objectief naar het Bestedingsplan wordt gekeken is er qua opbouw sprake van een combinatie van toevalligheden, historische ontstaansgeschiedenis, ‘onderhandelingsresultaten’ en logisch onderbouwde componenten. De vaststelling van de Sportagenda 2013-2016 wordt ‘aangegrepen’ om voor de langere termijn (>2016) een goed onderbouwd en toekomstbestendig fundament voor het Bestedingsplan te ontwikkelen. De focus ligt daarbij primair bij het Lottodeel, aangezien de sport hierover volledige zeggenschap heeft. Achtereenvolgens worden de volgende principes (uitgangspunten en criteria) voorgesteld: Structurele uitgangspunten • De Sportagenda is leidend voor de inrichting van het Bestedingsplan. De opbouw van en budgetverdeling binnen het Bestedingsplan dient een logische, herkenbare en rechtvaardige vertaling te zijn van enerzijds de inhoudelijke ambities en anderzijds de vastgelegde taak- en rolverdeling van de verschillende ‘spelers/uitvoerders’. • De verdeling van de Lotto-middelen is (deels) afhankelijk van de andere beschikbare geldstromen in de sport (m.n. Ambition/VWS). Er wordt gestreefd naar optimale afstemming van de drie geldstromen in het Bestedingsplan, gericht op het realiseren van de centrale doelstellingen. Wijzigingen (tijdelijk of structureel) in Ambition-, maar met name VWS-financiering kunnen aanleiding zijn om de opbouw van Lottomiddelen (tijdelijk of structureel) te wijzigen. De beschikbare middelen van VWS en Ambition zullen zo spoedig mogelijk worden toegevoegd aan het Bestedingsplan (AV mei 2012). 100 | SPORTAGENDA 2016 Pagina 99
Pagina 101Scoor meer met een webshop in uw sportbladen. Velen gingen u voor en publiceerden mailings online.
Sportagenda 2016 Lees publicatie 10Home